Malinowo 2016 - niedoceniana atrakcja


Powiem tak. Nie jest to napewno Ascot Racecourse, nie jest to też nasz swojski Służewiec ani nic w tym rodzaju, ponieważ tutaj nikt się tak naprawdę nie ściga na dystansach. To tylko fantastyczne zawody w powożeniu zaprzęgami parokonnymi i swoim ciekawym charakterem bardziej przypominają zwykłe zawody jeździeckie w rodzaju skoków przez przeszkody aniżeli wyścigi konne. Dzisiaj 3-go lipca, w Malinowie pod Działdowem odbyła się już ich XIII edycja! 




Podobnie jak w ubiegłym roku do zawodów zgłosiło się jedenaście zaprzęgów dwukonnych i dwa razy tyle zawodników (tj. woźnica  plus tzw. luzak). Trochę niemiłym zgrzytem był zwyczajny brak informacji o tej niewątpliwej atrakcji sportowej i turystycznej w naszym regionie.


Ja, dowiedziałem się o zawodach od jednego z ich organizatorów i uczestników turnieju, pana Dariusza Chaberskiego ze Skurpii, podczas dokonywania zwyczajowych zakupów przepysznych wędlin domowej roboty, w jego prywatnej masarni w Skurpiach właśnie. Na moje wielkie szczęście, apetyt na swojską suszoną kiełbaskę i obłędną szyneczkę sprawił, że zostałem osobiście zaproszony przez właściciela na tę imprezę. Pan Dariusz to ten "luzak" z drugiej fotografii...


Dzisiaj o 14.00 tuż za opłotkami Działdowa, na skraju wsi Malinowo byłem świadkiem kontynuacji pięknych polskich tradycji w powożeniu zaprzęgami konnymi. Pewnie nie są to jedyne takie zawody w Polsce, ale jeśli chodzi o nasz powiat to już są one zasłużone i wyjątkowe. 



Od kilkunastu już lat garstka miejscowych entuzjastów i miłośników koni pielęgnuje to pasjonujące hobby i atrakcyjny sport. Byłem na czymś takim po raz pierwszy w życiu i jeśli będę mógł to już czuję się zaproszony na następne takie zawody w przyszłym roku.




W trakcie dzisiejszych zmagań na parkurze (torze), wykonałem blisko 400 zdjęć, z których większość postanowiłem udostępnić zarówno dzisiejszym widzom, uczestnikom zawodów jak i wszystkim zainteresowanym pod poniższym adresem internetowym. Tych kilka fotografii jakie dołączyłem do niniejszego wpisu pochodzi z tej kolekcji.



A tak wygląda zwycięska załoga :






Komentarze

Popularne posty