Czytajmy książki!

W dzisiejszych czasach, młodzież nie czyta książek. Nie interesuje się światem. Jest pozbawiona jakichkolwiek ambicji i do tego stara się nie myśleć o świecie realistycznym. Dlaczego tak jest? Ponieważ XXI wiek to doba technologii, komputerów, nie ma miejsca na prymitywne czytanie książek. Ja jednak uważam inaczej. To co czytamy w internecie różni się od tego, co myślimy. Jeśli chodzi o książki to jest to zupełnie na odwrót. Czytając stajemy się bohaterami, żyjemy tym co dzieje się w książce, jesteśmy jej częścią. Lektury stają się dla nas czym więcej niż tylko opowieścią, czy historią, stają się dla nas światem. Znam osobę, która czyta książkę kilka razy, ale nigdy nie dochodzi do zakończenia, bo boi się, że będzie musiała wrócić do świata realistycznego. Czyta jedną książkę miesiącami, a koniec czyta dopiero wtedy, gdy jej ciekawość jest większa niż to co czuje. To niesamowite, że potrafi wytrzymać tyle czasu, nie znając prawdy. Ja mam zupełnie inaczej. Chcę jak najszybciej poznać zakończenie, aby dowiedzieć się co się stało z głównym bohaterem. Jednak wiecie co jest najciekawsze w książkach? Ta niepewność. Nie wiesz niczego, dopóki nie zostanie to powiedziane wprost. Czytałam kiedyś "Harry Pottera", nic w tym dziwnego, bo jestem jego ogromną fanką, ale do rzeczy, byłam pewna, że Księciem Półkrwi jest Voldemort, a tym czasem okazało się, że jest nim Profesor Snape. Nigdy bym się tego nie domyśliła. To jest właśnie najwspanialsze w książkach. Mam dla Was wszystkich propozycję. Napiszcie jakie książki (tytuł i autora) lubicie najbardziej. Odpowiedzi umieszczajcie w komentarzach poniżej. Postaram się odszukać kilka z nich w gminnej bibliotece i przeczytać, gdy już skończę napiszę o nich post. Nie spodziewajcie się go szybko, bo nie mam teraz aż tak dużo czasu jak w wakacje, więc czytanie może troszkę potrwać. Na koniec mogę Wam polecić kilka moich ulubionych książek i tych, które bardzo chciałabym przeczytać, ale nie mogę ich nigdzie znaleźć.
Godne przeczytania:
"Tam gdzie spadają anioły" Dorota Terakowska
"Harry Potter" J.K. Rowling
'Wiatr" Miriam Dubini
"Pamiętnik" Nicholas Sparks
"Dla Ciebie wszystko" Nicholas Sparks
Książki poszukiwane:
"I wciąż ją kocham" Nicholas Sparks
"Gwiazd naszych wina" Green John

W większości są to książki młodzieżowe, ale to wcale nie oznacza, że dorośli nie mogą ich czytać, wręcz przeciwnie, każda książka jest warta czytania. Każdy kto naprawdę lubi czytać książki zawsze znajdzie coś godnego uwagi.


Komentarze

Popularne posty