Endomondo - czyli jazda na rowerze!

Już kiedyś o tym wspominałem. Mamy tak wspaniałe położenie geograficzne, że byłoby grzechem z niego nie skorzystać. Postanowiłem o tym napisać, ponieważ zdążyłem zauważyć, że nie wszyscy Grądeccy znają dobrze swoją okolicę, a co niektórzy to w ogóle nie mają pojęcia na ten przykład o istniejących skrótach przez las, albo  łatwej i szybkiej drodze do  Grabacza, czy cudownej trasie do rezerwatu nad Leliwą. A to tylko parę kilometrów stąd!

No dobrze. Usprawiedliwia ich fakt, że w końcu są to najczęściej ludzie zapracowani, którzy nie mieli tak naprawdę czasu na takie fanaberie. Ale pomyślmy! To może się kiedyś przecież przydać! Przecież każdy ma jakiś rower i ze dwie nogi.
Tak niewiele do tego potrzeba. Bo naprawdę, to tylko rower albo prawdziwa determinacja w wędrówkach pieszych pozwala poznać wręcz organoleptycznie tajniki naszych przepięknych okolic i lasów. 
Wpis ten dedykuję przede wszystkim młodszym mieszkańcom wsi, zwłaszcza w kontekście nadchodzących wakacji, a także ponadnormatywnym dietetykom i właścicielom istniejących u nas gospodarstw agroturystycznych, w celu uatrakcyjnienia pobytu ich gości w naszych Grądach.
Osobiście zajmuję się turystyką pieszą i rowerową już od jakiegoś czasu a ostatnio zacząłem wykorzystywać do tego celu świetny i darmowy program Endomondo, który można łatwo zainstalować na swoim smartfonie czy trochę bardziej zaawansowanym telefonie komórkowym z geolokalizacją. Gdzie go można znaleźć? Jest ZA DARMO! Dla użytkowników Androida w sklepie Google Play, natomiast dla ajoszołomów takich jak ja, w sklepie iTunes Apple Store.

Za pomocą tej aplikacji możemy gromadzić dane z naszych wycieczek rowerowych lub pieszych, zliczać przebyte odległości, czas, spalone kalorie, ubytek wody itp. Możemy potem dzielić się albo wymieniać tymi informacjami z bliskimi znajomymi w celu inspirowania ich dla poznania nowych tras. A przy okazji mamy świetną zabawę...
Co jakiś czas będę zatem pokazywał na łamach naszego bloga ciekawsze trasy rowerowe w okolicach Grądów. Ja osobiście preferuję rower, natomiast moja lepsza połowa rower i wędrówki piesze. Zobaczymy co będzie lepsze.
Na początek pokażę statystyki z naszej ostatniej wyprawy. Poniżej mapka z przebytej trasy przy pomocy Google Maps:


przydatne statystyki:



tracking trasy, czyli prędkość przejazdu na tle topografii terenu:

I dużo to, i mało. Jak kto woli. Informacji i dodatkowych innych statystyk z danymi jest tu trochę więcej:


Wcześniej wykorzystywałem inny program, o nazwie RunKeeper, równie udany, ale może to urok nowości albo trochę lepszego interfejsu, skłoniły mnie na zamianę aplikacji. Jak na razie podoba mi się. Namawiam też innych do korzystania z programu. Późniejszy dostęp do danych odbywa się z poziomu telefonu lub domowego komputera. Jest to bardzo łatwe i intuicyjne.
Do zobaczenia na trasach wokół Grądów.

Komentarze

Popularne posty